Warsztaty kulinarne T.Deker i tartaletki jabłkowe Anzac


W ubiegłą niedzielę miałam okazję uczestniczyć w Trójmiejskich Warsztatach Kulinarnych, podczas których pod okiem Tomasza Dekera wraz z innymi uczestnikami przygotowywałam przepyszne tarty oraz serniki. Podczas trwania całych warsztatów zdążyliśmy upiec aż sześć słodkich wypieków, które później można było zabrać ze sobą i delektować się nimi w domu. W czasie trwania warsztatów panowała bardzo miła atmosfera, a przepyszne wypieki z cukierni T.Deker osładzały czas :-)

jabłka w karmelu do tart, serniki gruszkowo-imbirowe

tarta czekoladowa 70%, gotowe już tarty z jabłkami i serniczki malinowe



Takie warsztaty to świetna okazja dla wszystkich amatorów kuchni i nie trzeba być wcale profesjonalistą w pieczeniu ciast, żeby wziąć w nich udział :)
Ja cenne rady i nowo poznane przepisy z pewnością wypróbuję w domu, dlatego właśnie dziś jako pierwsze, tartaletki z jabłkami!




Tarta Anzac, czyli tarta z jabłkami w karmelu i chrupiącą owsianą skorupką na wierzchu. Ciasto kruche zrobione z masła solonego, jest idealne, nie kruszy się i nie jest słodkie. Przepyszna obsypana cukrem pudrem lub podana z gałką lodów waniliowych.



Na 4-5 tartaletek o średnicy 12cm
Ciasto kruche:
80g masła solonego
1 żółtko
1 łyżka zimnej wody
125g mąki

Żółtko, masło i wodę rozmieszać w misce. Następnie dodać przesianą mąkę i zagnieść ciasto, którym potem wyłożyć foremki do tartaletek. 
Podpiec spód, 15-20min w 220 stopniach.

Karmelizowane jabłka:
400g jabłek
pół szklanki cukru
woda

Jabłka obieramy, wycinamy gniazda nasienne i kroimy na cienkie plasterki.
Przygotowujemy karmel: na patelnię wysypujemy cukier, przypiekamy i zalewamy wodą (tyle aby cukier się rozpuścił). Następnie do karmelu wrzucamy plasterki jabłek i chwilę gotujemy. Odstawiamy.

Owsiana kruszonka:
125g płatków owsianych
60g mąki
100g masła
60g cukru
2 łyżki miodu

Cukier, masło i miód rozpuszczamy, dodajemy mąkę oraz płatki owsiane. Mieszamy.
Na podpieczony spód wykładamy jabłka w karmelu i masę z płatków. Całość zapiekamy, 15min w 180 stopniach. Dobre na gorąco, jak i na zimno.

Smacznego!


8 komentarzy :

  1. warsztaty super, a tarty ślinka leci ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czesc.mam prozbe bo sklada sie ze bylem tez na tych warsztatach i popieram kolezanke:) czekalem tez na zdjecia nie wiem czxy dotarly do naszej cukierni...fajnie by bylo by ktos sie skontaktowal z uczestnikom i wyslal mi te fotki..19045502 oto moj gg podam w razie czego,jak macie fotki napiszcie z gory dziekuje:)

      Usuń
  2. Zdjęcia te są mojego autorstwa, a te robione na warsztatach chyba jeszcze nie zostały rozesłane. Proponuję śledzić facebookowy profil warsztatów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. aha myslalem ze moze je masz:)oki bede sledzil dzieki

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszą być pyszne. Parę lat temu często robiłam ciasteczka Anzac, także teraz wypróbuję z jabłkami.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pytanie w sprawie kruszonki.Makę i płatki owsiane dodać po przestudzeniu cukru,miodu i masła ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można lekko przestudzić, choć nie jest to konieczne. Ja wsypywałam wprost do ciepłej mieszanki miodu, cukru, masła i od razu kładłam na jabłka.
      Tarta jest przepyszna, więc mam nadzieję, że posmakuje :)

      Usuń
  6. Excellent post. I will be experiencing a few of these
    issues as well..
    My blog post : Make Candles

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...